glowna O klubie

Kotlina Kłodzka
Autor tekstu: Marta Seweryńska, Adam Kępa
Autor zdjęć: Marta Seweryńska, Adam Kępa

Nasza wyprawa zaczęła się 18 sierpnia 2003 we Wrocławiu a zakończyła 8 września w Zakopanem. W ciągu trzech tygodni wzdłuż i wszerz przemierzyliśmy Kotlinę Kłodzką. Oprócz wędrówki przez góry i podziwiania widoków zwiedziliśmy kilka zamków, twierdzę oraz sztolnie hitlerowskie. Wędrówkę zaczęliśmy od Gór Sowich i zwiedzania zamku Książ, ruin starego zamku w Książu oraz sztolni hitlerowskich w Walimiu i Osówce. Spacerowaliśmy szlakiem starych wiaduktów kolejki wąśkotorowej wokół Srebrnej Góry oraz sprawdzaliśmy czy uda się nam ustać prosto opierając się o krzywą wieżę w Ząbkowicach Śląskich.

Następnym przystankiem był Kłodzk, gdzie obejrzeliśmy twierdzę oraz przeszliśmy podziemną trasą pod miastem i labiryntem podziemnych korytarzy twierdzy.
Następnie wybraliśmy się do Parku Narodowego Gór Stołowych. Wdrapaliśmy się na Szczeliniec Wielki, Fort Karola i zjedliśmy ogromne pajdy chleba ze smalcem i kiszonym ogórkiem (pycha ). Błądziliśmy również w labiryncie Błędnych Skał i ogłądaliśmy Kaplicę Czaszek. Ponieważ do Czech było tak blisko, wybraliśmy się w Skalne Miasta. Wędrowaliśmy pośród wysokich, o śmiesznych kształtach i nazwach, skał w Teplicach Nad Metuji i Adrspach.

Potem wybraliśmy się w Góry Orlickie, a następnie w Góry Bystrzyckie, gdzie nocowaliśmy w schronisku młodziezowym w Lasówce. Schronisko na odludziu, pełne niesamowitych zdjęć i sprzętów, ma niesamowity klimat. W tym schronisku byliśmy zupełnie sami, a w nocy straszyły nas duchy- ale bardzo je polecamy .

Kolejnym przystankiem był Masyw Śnieżnika, kilka nocy spaliśmy w schronisku młodzieżowym w Kletnie, jak i poprzednie schronisko, to również było na odludziu i tu również mieliśmy gości - tym razem nie duchy lecz myszy - prawdę mówiąc nie wiem, co gorsze . Spotkaliśmy strusie, weszliśmy na Śnieżnik oraz Mały Śnieżnik i podziwialiśmy wodospad Wilczki w Międzygórzu.

Ostatnim pasmem górskim w Kotlinie Kłodzkiej, który "zdeptaliśmy" były Góry Złote. Ale przed wyjazdem zachaczylismy jeszcze o pałac w Gorzanowie i kikla zamków: w Kamieńcu Ząbkowickim, w Międzylesiu oraz zamek Szczerba.

Potem wsiedliśmy w pociąg i pojachaliśmy do Zakopanego, gzie dołączyliśmy do grupy jadącej na Słowację, ale to już inna wyprawa .
zdj1
zdj12
Lądek Zdrój
zdj13
Góry Złote, a gdzie to złoto
zdj14
klubowicz
pazuryskorpiona@wp.pl   http://duzozyciamaloczasu.word
pomysł :: 2005-11-22 11:48:05
zrealizowaliśmy w 90%, bo jednak czasu nie starczyło-Słowacja czekała, ale Kotlina to bardzo sympatyczne tereny, spędziliśmy w niej 2 tygodnie i nie dał bym rady nawet tu opisać wszystkiego polecamy, już jedna para ruszyła naszym śladem i też się nie zawiodła :)